testowe Test aparatów SONY NEX-5 i NEX-3 - najmniejszych aparatów w systemie alfa![]() ciąg dalszy...O pośpiechu związanym z wprowadzaniem systemu może świadczyć również problem niejednorodnych kolorów. Korpusy NEX-a 5 są albo srebrno-szare, albo czarne. NEX-3 może być dodatkowo czerwony. I to jest generalnie OK, ale już obiektywy z mocowaniem E są solidną konstrukcją szaro-metaliczną, ich osłony przeciwsłoneczne (co zrozumiałe) są czarne, wizjer optyczny jest czarny, a lampa błyskowa ciemno szara. Toż to wygląda jak przypadkowa radosna twórczość początkujących projektantów, a nie jako rezultat pracy doświadczonego zespołu ludzi. Czyżby każdy z tych elementów wykonywany był w innej fabryce w tak wielkiej tajemnicy, że ktoś zapomniał o uzgodnieniu wspólnej linii kolorystycznej produktu? Ale tego typu wpadki obecne są i w innych systemach aparatów z wymienną optyką nie będących lustrzankami. Na szczęście kolorami obudowy i akcesoriów zdjęć nie wykonujemy, a kolorystyka to w dużej mierze rzecz gustu potencjalnego nabywcy i dlatego to on zadecyduje o tym czy jest ona wystarczająco dobra, żeby kupić dany produkt czy też nie. Pamiętajmy jednak, że w tej grupie produktowej dużo zależy od pierwszego wrażenia nabywcy. Estetyka wykonania aparatów, która z reguły jest mocną stroną produktów Sony, tym razem zasługuje jedynie na 5 punktów. Taką samą ocenę przyznajemy za ergonomię.
![]() 1a (par. eksp.: Sony NEX-5 + ob. E 18-55 mm f/3,5-5,6 OSS, t=1/30 s, f/22, ISO 800, f=18 mm
![]() Podczas wykonywania tych zdjęć wykorzystano zielony tryb „inteligentnej” automatyki, a rozmycie tła 2a uzyskano przesuwając żółty znacznik za pomocą pokrętła na tylnej ściance aparatu w pozycję „Nieostre” 2b.
![]() 2a (par. eksp.: Sony NEX-5 + ob. E 18-55 mm f/3,5-5,6 OSS; t=1/400 s; f/3,5; ISO 100, f=18 mm
Mówiąc o możliwościach fotograficznych nie sposób nie wspomnieć, że aparat wyposażono w tę samą co w a550 matrycę CMOS formatu APS-C, której to posiadanie w połączeniu z wydajnym procesorem BIONZ umożliwia wzniesienie aparatu na najwyższe możliwości fotograficzne poczynając od wysokiej, jak na tą grupę produktową i na lustrzanki konsumenckie czułości nominalnej wynoszącej ISO 12 800. Możliwość zastosowania tak wysokiej czułości o przyzwoitej jakości w tak „małym” aparacie to jeden z najmocniejszych atutów tej konstrukcji.
data dodania: 07-12-2010
godzina dodania: 08:59
odsłon: 129485
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |