testowe TEST Nikon Z 6II - drugie wcielenie przystępnego cenowo bezlusterkowca - pełny test z Foto-Kuriera 12/20![]() ciąg dalszy...
![]() Nikon Z 6II w trybie zdjęć seryjnych wykonuje 5,5 kl./s, a w trybie szybkich zdjęć seryjnych (wydłużonych): 14 kl./s, 14-bitowy NEF/RAW: 10 kl./s (Z 6 miał 9 kl./s). To wystarczy do rejestracji figur podczas jazdy figurowej na lodzie. Na zdjęciu fragment zawodów w Cieszynie; fot. K. Patrycy.
Częstotliwość fotografowania
System AF
![]()
W praktyce system sprawdza się bardzo dobrze. Za pomocą koła wyboru z tyłu aparatu [5] możemy szybko przełączyć ustawienie ostrości np. z lewego oka na prawe [6] lub z oka jednej osoby na drugą. To dobre rozwiązanie, które umożliwia nam szybkie przesunięcie pola ostrości AF na oko dowolnej osoby znajdującej się w kadrze.
![]()
System Eye-AF działa w połączeniu z systemem detekcji twarzy, który automatycznie załącza się wtedy gdy osoba sfotografowana jest oddalona od nas na tyle daleko, że system Eye-AF nie może wykryć oka. System Eye-AF działa w Nikonie Z 6II zarówno w trybie automatycznego wyboru pola AF jak i w trybie „Szerokiego dużego pola AF” [7], przy czym tylko w trybie automatycznym możemy wybierać sami oko, na które ma być ustawiana ostrość.
![]()
Nikonem Z 6II można wykonać zdjęcia seryjne z częstotliwością 14 kl./s w trybie jednopolowego AF, a 12 kl./s w innych trybach pól AF. Większy bufor w stosunku do Z 6 sprawia, że Z 6II osiąga większą maksymalną liczbę zdjęć rejestrowanych w jednej serii – 200 w formacie JPEG lub 124 w 12-bitowym formacie RAW bez kompresji. System ten nadąża bez problemu za np. uprawiającymi jazdę figurową na lodzie lub paralotniarzami i samolotami akrobatycznymi, a także poruszającymi się osobami. Aparat ma też możliwość przełączenia trybu detekcji oczu zwierząt. System AF działa skutecznie w zakres od -4,5 EV do +19 EV (z AF przy słabym oświetleniu: od –6 EV do +19 EV). System AF po wyjściu z trybu czuwania powraca do wybranego pola AF.
Stabilizacja drgań Focus Stacking [8]
![]()
Nikon Z 6II ma tak samo jak Z 6 cyfrowy tryb fotografowania z przesunięciem ostrości tzw. focus stacking, który umożliwia rejestrowanie zdjęć o dużej głębi ostrości, które łączone są w procesie post produkcji za pomocą oprogramowania innego producenta.
Pliki RAW (NEF) i JPEG
data dodania: 30-05-2021
godzina dodania: 09:00
odsłon: 15233
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |