testowe Kolorowe MIKRUSY o dużych możliwościach: Olympus Tough-8000, Panasonic Lumix FT1, SONY T900, Nikon S60, Samsung NV9 / TEST![]() ciąg dalszy...
T8000 wyposażono w 3,6-krotny zoom optyczny o zakresie ogniskowych 28-102 mm (dla małego obrazka). Wykonywanie nieporuszonych zdjęć ma ułatwiać podwójna stabilizacja obrazu – cyfrowa (automatyczne podnoszenie czułości ISO), oraz żyroskopowa stabilizacja matrycy. Wśród ciekawszych funkcji aparatu trzeba wymienić możliwość sterowania poprzez lekkie uderzenia w boczne ścianki aparatu, tryb Beauty – czyli cyfrowy retusz, detekcję twarzy i funkcję kompensacji cienia.
![]() Gniazda zostały osadzone stosunkowo głęboko, a zaślepki dodatkowo uszczelnione.
Jakość zdjęć
Jakość zdjęć wykonywanych przez T8000 nie rzuca na kolana, ale nie daje też powodów do zmartwień. Aparat ładnie oddaje kolory, charakteryzujące się raczej ciepłą tonacją. Największym problemem są stosunkowo duże szumy przy zastosowaniu wysokich ekwiwalentów czułości ISO. Fotografując w dobrych warunkach nie powinniśmy się specjalnie martwić o jakość naszych zdjęć – będzie co najmniej zadowalająca.
Panasonic Lumix FT1
![]() Tylna ścianka zorganizowana została w sposób bardzo klasyczny i estetyczny, a o specjalnym przeznaczeniu konstrukcji informują nas tylko śrubki w rogach panelu.
Wykonanie i obsługa FT1 powstał z myślą o aktywnych użytkownikach. Niepozorny korpus pokryto lekkim, ale wytrzymałym pancerzem wykonanym ze stopu metali. Specyfikę konstrukcji zdradzają jedynie niewielkie nity w rogach przedniej i tylnej ścianki. Boki wykonano z tworzyw sztucznych amortyzujących siłę upadku. Producent deklaruje odporność na upadek z wysokości 1,5 metra oraz wodoszczelność do 3 metrów. Jak wiadomo, chwila nieuwagi i już musimy się schylać po nasz kompakt. Upuściliśmy więc aparat z wysokości 1 metra. Mimo twardego podłoża zarysowania są praktycznie niezauważalne a aparat działa bez zarzutu.
![]() Panasonic Lumix FT1
Pod względem obsługi FT1 bardzo przypomina intuicyjnego Olympusa T8000. Na plus należy zaliczyć „wyciągnięcie” na wierzch przycisku rejestracji filmów. Minusem będzie umieszczenie na górnym panelu przesuwanego przycisku zoomowania. Użytkownicy przyzwyczajeni do poziomej dźwigni umieszczanej zazwyczaj na pierścieniu wokół spustu mogą odczuwać dyskomfort. W Olympusie i Samsungu znajduje się on na tylnej ściance, dzięki czemu możemy niezależnie trzymać czujnie jeden palec na spuście a drugim kontrolować zbliżenie. Ale to już inna kwestia. W FT1 takiej możliwości niestety nie mamy. Poza tym przyciski są wygodne, dobrze oznaczone i mocno osadzone w korpusie.
![]() Podobnie jak w przypadku T8000, zaślepki złącz zostały dodatkowo uszczelnione. FT1 dodatkowo informuje nas o zabrudzeniach na uszczelce.
data dodania: 18-07-2009
godzina dodania: 16:05
odsłon: 26161
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |