Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ ujrzał światło dzienne - znamy cenę

13 lutego 2025 r. Nikon wprowadził na rynek obiektyw do filmowania Nikkor Z 28-135mm f/4 PZ. Obiektyw powstał z myślą o filmowcach pracujących w pojedynkę lub z małymi ekipami. Umożliwia nagrywanie materiałów w rozdzielczości do 8K bezpośrednio z aparatu i jest wystarczająco lekki, aby filmować z ręki. Został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu wyjątkowych możliwości filmowcom korzystającym z pełnoklatkowych aparatów Nikon z serii Z, takich jak Nikon Z9 czy Nikon Z8.

Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ dla filmowców

Konstrukcja optyczna obiektywu Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ dostosowana jest do potrzeb filmowców i umożliwia rejestrowanie materiałów w rozdzielczości do 8K, co zapewnia ogromną elastyczność przycinania podczas postprodukcji i tworzenia materiałów wyjściowych 4K. Opracowane przez firmę Nikon szkło o wysokich parametrach i powłoki firmy Nikon zastosowane w obiektywie umożliwiają użytkownikom rejestrowanie niezwykle wyraźnych materiałów z każdej odległości – nawet w ostrym świetle słonecznym lub przy oświetleniu studyjnym. Dzięki silnikowemu zmiany ogniskowej i masie wynoszącej zaledwie 1210 g (z pierścieniem do mocowania na statywie), ułatwiającej filmowanie z użyciem gimbala/z ręki, obiektyw jest dobrze wyważony i stał się niezawodnym narzędziem dla filmowców, którzy chcą pracować z minimalnym zestawem sprzętu.



Pierwszy pełnoklatkowy obiektyw z mocowaniem Z



Najważniejsze funkcje dla filmowców to między innymi łatwe przybliżanie/oddalanie (eliminujące konieczność stosowania zewnętrznego mechanizmu zmiany ogniskowej) oraz 11 szybkości zmiany ogniskowej, które można przypisać do dźwigni zmiany ogniskowej na obiektywie. Zapisywanie i przywołanie pozycji umożliwiają użytkownikom ponowne kadrowanie między ujęciami, a liniowe ręczne ustawianie ostrości umożliwia uzyskanie dokładnych, powtarzalnych wyników.

 

Nikkor Z 28-105 mm f/4 PZ

 

Ponadto można odwracać kierunek obrotu pierścieni ustawiania ostrości i zmiany ogniskowej. Obiektyw jest również zabezpieczony przed pyłem i wilgocią, a także może być zdalnie sterowany. Żółty pierścień oznacza, że ten obiektyw z napędem typu PZ (Power Zoom) oraz mocowaniem Z jest przeznaczony do filmowania i jest kompatybilny z szeroką gamą profesjonalnych akcesoriów filmowych, takich jak matte box (kompendium) czy systemy follow focus.

Podsumowanie najważniejszych cech: Nikkora Z 28-135 mm f/4 PZ


Obiektyw z mocowaniem Z przeznaczony specjalnie do filmowania: umożliwia rejestrowanie materiałów w rozdzielczości do 8K, co zapewnia ogromną elastyczność przycinania podczas postprodukcji i tworzenia materiałów wyjściowych 4K. Żółty pierścień wokół mocowania obiektywu oznacza, że jest to obiektyw do filmowania.



Płynny, wyważony napęd silnikowy zoomu:
wewnętrzny silnik umożliwia płynne regulowanie ogniskowej w zakresie 28–135 mm i zapewnia stabilność środka ciężkości.

 

Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ

Konstrukcja optyczna dostosowana do potrzeb filmowców: 

Układ optyczna obiektywu składa się z 18 elementów rozmieszczonych w 13 grupach i minimalizuje dystorsję przy każdej odległości fotografowania. Aby uzyskać najlepsze możliwe właściwości przeciwodblaskowe, zastosowano powłokę mezo-amorficzną, która znacznie redukuje niepożądane refleksy i flary wytwarzane przez jasne źródła światła. Materiał filmowy jest niezwykle wyraźny, nawet podczas fotografowania w silnym świetle słonecznym lub przy oświetleniu studyjnym. Efekt „oddychania” jest zredukowany.

Dynamiczne zbliżenia: minimalna odległość zdjęciowa 0,34 m przy ogniskowych od 28 mm do 50 mm oraz 0,57 m przy ogniskowej 135 mm.

Łatwe przybliżanie/oddalanie: w celu naturalnego zmniejszania szybkości zoomu, nie wymaga zewnętrznego napędu.

Liniowe ręczne ustawianie ostrości: aby dokładnie i powtarzalnie regulować ostrość.



Pierścień ustawiania ostrości z zębatką moduł 0,8: współpracuje ze standardowymi systemami follow focus. Kształt obiektywu umożliwia też łatwe zamontowanie matte box'a (kompendium).

Zapisywanie i przywoływanie pozycji: dostępne podczas nagrywania zdalnego lub w trybie „normalnym”.

11 szybkości zmiany ogniskowej: można przypisać do dźwigni zmiany ogniskowej lub przycisków Fn aparatu.

 

Konfigurowalny pierścień zoomu: kąt i kierunek obrotu można regulować w menu aparatu.2

 

Płynna obsługa: znajdująca się w zasięgu palców dźwignia zmiany ogniskowej do precyzyjnego sterowania oraz przyciski L-fn z boku i na górze obiektywu.



Zoom wysokiej jakości: 2-krotnie zwiększa zakres ogniskowych podczas rejestrowania nagrań 4K, przy zachowaniu rozdzielczości i głębi ostrości. Tryb synchroniczny łączy w sobie działanie zoomu z napędem silnikowym i zoomu wysokiej jakości.


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 13-02-2025
 
godzina dodania: 20:01
 
odsłon: 113
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy bez tajemnic - w najlepszych salonach prasowych i on line
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy bez tajemnic - w najlepszych salonach prasowych i on line
Test Canona RF 28-70 mm f/2,8 IS STM - mały, jasny, uniwersalny i za rozsądne pieniądze (jak na Canona)
Test Canona RF 28-70 mm f/2,8 IS STM - mały, jasny, uniwersalny i za rozsądne pieniądze (jak na Canona)
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę
Canon RF 16-28 mm f/2,8 IS STM – jasny, ultraszerokokątny zoom - dostępność i cena
Canon RF 16-28 mm f/2,8 IS STM – jasny, ultraszerokokątny zoom - dostępność i cena
Tamron 50-300 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - standardowy zoom - sięgający dalej niż inne
Tamron 50-300 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - standardowy zoom - sięgający dalej niż inne
Samyang Remaster Slim RS 21 mm FE, RS 28 mm FE, RS 32 mm FE do Sony - cena i dostępność
Samyang Remaster Slim RS 21 mm FE, RS 28 mm FE, RS 32 mm FE do Sony - cena i dostępność
Test Canona RF 24-240 mm f/4-6,3 IS USM - uniwersalnego superzoomu, w rozsądnej cenie
Test Canona RF 24-240 mm f/4-6,3 IS USM - uniwersalnego superzoomu, w rozsądnej cenie
Canon RF 70-200 mm f/2,8L IS USM Z - nowy obiektyw hybrydowy z opcjonalnym elektrycznym sterowaniem ogniskową
Canon RF 70-200 mm f/2,8L IS USM Z - nowy obiektyw hybrydowy z opcjonalnym elektrycznym sterowaniem ogniskową
Cztery Sigmy do Canona EOS RF o jasności f/1,4 typu DC DN | Contemporary - cena i dostępność
Cztery Sigmy do Canona EOS RF o jasności f/1,4 typu DC DN | Contemporary - cena i dostępność
Test Canona RF 15-35 mm f/2,8L IS USM  - szerokokątne, jasne marzenie fotografujących
Test Canona RF 15-35 mm f/2,8L IS USM - szerokokątne, jasne marzenie fotografujących




 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.072) / 0.063

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |