testowe Thorsten Milse radzi jak fotografować w ekstremalnych warunkachThorsten Milse jest fotografem i uczestniczył ostatnio w żeglarskiej ekspedycji do Arktyki organizowanej przez WWF w ramach projektu „Last Ice Area”. Wziął udział w pierwszym etapie wyprawy na Grenlandię, który obejmował trasę od Upernavik do Qaanaaq. Celem misji było opracowanie dalszych zaleceń co do sposobów ochrony obszarów zagrożonych topnieniem pokrywy lodowej.
Thorsten Milse pracował u boku naukowców i ekspertów WWF, dokumentując obserwacje na temat stanu Arktyki w celu podniesienia świadomości w kwestii potrzeby ochrony środowiska. Zabrał ze sobą na pokład jachtu “Arctic Tern” 2 aparaty Canon: EOS-1D-X oraz EOS 5D Mark III. Do pracy wykorzystywał także obiektywy EF 600mm f/4L IS II USM i EF 300mm f/2,8L IS II USM do fotografowania zwierząt, a także EF 8-15mm f/4L Fisheye USM, EF 16-35mm f/2,8L II USM, EF 50mm f/1,2L USM oraz EF 70-200mm f/2,8L IS II USM do pozostałych zdjęć.
“Tegoroczna wyprawa w region arktyczny znacznie różniła się od poprzednich. Tym razem musiałem skupić się na podkreśleniu barw i faktury krajobrazu bardziej niż na żyjących tam zwierzętach” – mówi Milse. „Wymagało to innego podejścia: zrezygnowania z technik sprawdzających się podczas fotografowania młodych niedźwiedzi polarnych czy małych fok, kiedy to najczęściej trzymałem się jednego miejsca przez dłuższy czas, by obserwować zachowania zwierząt. Podczas projektu „Last Ice Area” ciągle przemieszczałem się łodzią wzdłuż wybrzeża, co wymagało ode mnie przystosowania się do innych warunków pracy”. „Zdjęcia mają często większą siłę wyrazu niż słowa” – tak związek między fotografią a misją ochrony środowiska postrzega Milse. „Jeśli uda mi się pokazać, jakie obszary powinny dziś stać się przedmiotem naszej szczególnej uwagi, odbiorcy dowiedzą się o zagrożeniach w rejonach, których nigdy wcześniej nie mieli okazji oglądać czy odwiedzać. Jesteśmy bardziej skłonni chronić to, co kochamy”. Oto wskazówki, jakie Milse przygotował dla fotografów, którzy swoją pracą chcieliby przyczynić się do ochrony przyrody. Aby przezwyciężyć trudności związane z robieniem zdjęć w trudnych warunkach: 1. Nie używaj statywu. “Korzystanie ze statywu na małej łódce jest prawie niemożliwe - to dlatego obiektywy Canona z IS stanowiły mój pierwszy wybór. Ostry obraz uzyskasz nawet wtedy, gdy fale uderzają o pokład”. 2. Korzystaj z możliwości wyświetlenia siatki, by ustawić linię horyzontu. “Gdy znajdujesz się na małej łódce, trudno zrobić zdjęcie z odpowiednio ustawionym horyzontem. Siatka, zastosowana także w EOS-1D X oraz EOS 5D Mark III pomaga w uzyskaniu pożądanego efektu”. 3. Upewnij się, czy Twój aparat jest przystosowany do pracy w trudnych warunkach. „Podczas fotografowania w zimnych lub wilgotnych warunkach używam sztywnego etui. Pokrowiec świetnie chroni przed wilgocią, niską temperaturą i jest wodoodporny. Z doświadczenia wiem, że nie przeszkadza to w uzyskaniu świetnej jakości obrazu, nawet jeśli temperatura spada znacznie poniżej zera. Aparaty i obiektywy firmy Canon zapewniają całkowitą ochronę w ekstremalnych warunkach”. 4. Pamiętaj o rękawiczkach. „Zarówno tradycyjne rękawice, jak i te z jednym palcem są niezbędne podczas fotografowania na zimnie, ale zdecydowanie utrudniają pracę. W takiej sytuacji decyduję się na body Canon EOS-1D, jak również tryb szybkiego wybierania ze względu na łatwość użycia”. 5. Odkrywaj świat dzikiej przyrody. “Zwierzęta na zachodnim wybrzeżu Grenlandii są wyjątkowo rzadkie. Przy odrobinie szczęścia być może uda Ci się zobaczyć wieloryby, znacznie trudniej spotkać niedźwiedzie polarne. W związku z rosnącą liczbą ludności w okolicy, zwierzęta stają się bardziej płochliwe. Trudno je więc spotkać, a co za tym sfotografować”. 6. Używaj kilku aparatów. “Na wzburzonym morzu zmiana obiektywu nie jest łatwą sprawą. Czasem jest to wręcz niemożliwe. Dobrym rozwiązaniem wydaje się zatem praca na kilku aparatach”. 7. Miej sprzęt zawsze pod ręką. “Jeśli dysponujesz tak małą przestrzenią jak pokład łódki, prawdziwym wyzwaniem staje się przechowywanie sprzętu i zrobienie zdjęcia we właściwym momencie”. 8. Korzystaj ze snu, kiedy tylko nadarzy się okazja. „Jeśli przez 24 godziny panuje dzień, nigdy nie wiesz kiedy pojawią się idealne warunki do fotografowania. Oznacza to, że nie bedziesz miał zbyt dużo czasu na sen, zwłaszcza w sytuacji, gdy każdy na pokładzie ma swoje obowiązki – od pełnienia wachty kotwicznej, po gotowanie czy nawigację”. Portfolio zdjęć Milse’a z podróży, dokumentujących wyprawę, ale też tamtejszą przyrodę i niesamowite lodowe krajobrazy, można zobaczyć na stronie: http://cpn.canon-europe.com/content/interviews.do, natomiast informacje na temat projektu „Last Ice Area” są dostępne na http://www.lasticearea.org. Thorsten Milse urodził się w 1965 r. w Bielefeld w Niemczech. Z wykształcenia jest projektantem graficznym, jednak ostatecznie zdecydował się na karierę fotografa, specjalizując się w fotografii przyrody i krajobrazów, z naciskiem na ochronę zagrożonych gatunków. Od 1990 roku miał okazję zmierzyć się z bogatym katalogiem tematów ze świata dzikiej przyrody – od gepardów, lwów i lampartów w Afryce, kangurów i koali w Australii, przez tygrysy w Indiach i pingwiny cesarskie na Antarktydzie, do morsów i niedźwiedzi polarnych w Arktyce. Jego zdjęcia zostały opublikowane w 25 krajach w najbardziej prestiżowych magazynach poświęconych naturze, takich jak GEO, BBC Wildlife, Illustreret Videnskab oraz Nature’s Best Photography. Jego wspaniałe zdjęcia zostały uhonorowane wieloma międzynarodowymi nagrodami, m.in. „Fotograf roku” BBC Wildlife (w kategorii „Życie zwierząt”). Thorsten Milse jest także zdobywcą głównej nagrody w konkursie Nature na najlepsze zdjęcie. W latach 2004 – 2008 Milse docierał w różne regiony polarne na świecie, starając się uchwycić kilka naprawdę imponujących momentów podczas wypraw survivalowych. Na początku 2010 roku Thorsten Milse fotografował makaki na Bali. W tym samym czasie ukazała się jego książka „Africa's Last Wilderness: Namibia's Skeleton Coast”. Pod koniec 2011 roku zakończył pracę nad kolejną publikacją, która była rezultatem ponad 6-letniej pracy i wypraw do Arktyki i na Antarktydę. Od 2012 zajmuje się fotografowaniem przyrody w Ameryce Południowej i Europie. data dodania: 11-12-2012
godzina dodania: 13:47
odsłon: 2422 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:O tym jak Android spotkał się ze Św. Mikołajem
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony 2 listopada 2023 r. Canon zaprezentował trzy nowe obiektywy RF oraz dwa nowe adaptery Power Zoom. Jednym z nich jest Canon RF 24–105 mm f/2,8L IS USM Z, pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony, który został przystosowany do współpracy z adapterem zmiany ogniskowej typu Power Zoom. W kwietniu obiektyw wraz z Canonem EOS R5 trafił do naszej redakcji razem z adapterem PZ-E2B, z którym go testowaliśmy. POLSKI FINAŁ EISA MAESTRO 2024 Za nami kolejna edycja konkursu fotograficznego EISA Maestro. W tym roku fotografujący zgłaszali serie zdjęć w temacie „Sporty i gry.” Zwycięzcą w krajowym etapie konkursu EISA Maestro 2024 został Janusz Jurek. Jego zdjęcia zajęły również 2 miejsce w .... Pełnoklatkowy, najjaśniejszy Z, czyli Nikkor Z 35 mm f/1,4 Obiektyw debiutujący 26 czerwca 2024 r. wyróżnia się kompaktowymi wymiarami i umożliwia uzyskanie ostrego obrazu. Sprawdzi się w fotografii ulicznej, a także przy reportażach podróżniczych podczas fotografowania i filmowania. Jest pierwszym z serii Z firmy Nikon, który ma otwór względny... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |