testowe ![]() Tamron 28-200 mm f/2,8‐5,6 Di III RXD – znamy cenę - obiektyw do pełnoklatkowców Sony A – mini test, pierwsze![]() 11 czerwca 2020 roku, w samo południe doszło do oficjalnego spotkania Tamrona 28-200 mm f/2,8-5,6 Di III RX (Model A071) ze światem realnym, czyli do oficjalnej jego prezentacji. Model ten od około tygodnia znajdował się w naszej redakcji i przechodził odpowiednie procedury testowe. Dlatego też już w dniu premiery możemy przedstawić Państwu i pierwsze wrażenia i zdjęcia wykonane tym uniwersalnym zoomem przydatnym szczególnie w podróży.Tamron 28-200 mm f/2,8‐5,6 Di III RXD (Model A071) to pierwszy na świecie zoom dla podróżujących o zmiennym owtorze względnym od f/2,8 do f/5,6 (przy 200 mm) z przeznaczeniem do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony. Wymiary obiektywu są naprawdę kompaktowe w relacji do zakresu ogniskowych.
![]()
Długość Tamron 28-200 mm f/2,8‐5,6 Di III RXD wynosi 117 mm (długość przy 28 mm), średnica zewnętrzna obiektywu to 74 mm, przy czym średnica mocowania filtra wynosi 67 mm, czyli tyle samo co pozostałe 6 pełnoklatkowców Tamrona z przeznaczenie do Sony i tyle samo co średnica filtra w Sony FE 20 mm f/1, 8 G.
![]() Przykładowy zakres kątów widzenia obiektywu dla skrajnych wartości ogniskowych Tamrona 28-200 mm f/2,8-5, ogniskowa 28 mm i 200 mm. fot. K.Patrycy Długość obiektywu przy 200 mm wzrasta do ok. 172 mm. Waga nowego Tamrona wynosi jedynie 575 g.
![]() Ładne rozmycie tłą i przyzwoita ostrość na brzegu kadru; Sony A7 III + Tamron 28-200 mm f/2,8-5, ogniskowa 200 mm, f/6,3, t=1/3200 s, ISO 3200, fot. K.Patrycy Obiektyw ma 7 listków przysłony, które umożliwiają ładne, w miarę regularne rozmycie tła. Nowy Tamron nie ma wbudowanej stabilizacji otycznej, gdyż z założenia producenta obiektyw ma wykorzystywać do stabilizacji układ stabilizacji pęłnoklatkowców Sony.
![]() Obiektyw jest pyło i bryzgoszczelny. Jego bagnet mocujący, wykonany ze stopu metalu, na styku z tubusem uszczelniony jest gumowanym pierścieniem, który dodatkowo zabezpiecza wnętrze aparatu przed dostaniem się kurzu na matrycę podczas fotografowania.
![]()
Do komunikacji z aparatem obiektyw wykorzystuje 10 styków kontaktowych.
W przedniej części Tamron 28-200 mm f/2,8‐5,6 Di III RXD ma wygodny, płynnie poruszający się, pokryty gumowaną, karbowaną okładziną pierścień zmiany ogniskowej o szerokości ok. 42 mm. Obraca się on przechodząc z 28 mm do 200 mm o kąt ok. 45 stopni co sprawia, ze ogniskową możemy zmienić w obiektywie bardzo szybko. Niewątpliwie jest to ogromna zaleta, gdy myślimy o wykonywaniu zdjęć podchwyconych szybko poruszających się obiektów.
![]()
Tamron
28-200 mm f/2,8-5 + Sony A7III, fragment większego kadru, zdjęcie wykonane przez szybę i przy czułości ISO 3200, a mimo tego obraz jest naprawdę dobrej jakości - ogniskowa 200 mm, f/6,3, 1/4000 s. fot.
K.Patrycy W dalszej części znajdziemy przełącznik transportowy Lock, którym zablokujemy wysuw obiektywu w trakcie podróży. To użyteczne rozwiązanie, choć czasami, w ferworze fotografowania, zapominamy, że mamy włączoną blokadę.
data dodania: 11-06-2020
godzina dodania: 12:00
odsłon: 3131 powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Obiektywy Meyer Optik Görlitz - Trioplan 100 mm f/2,8, pierwsza odsłona i pierwsze przykładowe zdjęcia
![]() Szczęśliwa siódemka w EISA MAESTRO 2025 "Życie ulicy". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. 15 maja zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2025 pt. "Życie ulicy". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykłe oblicza ulic na cąłym świecie. Wstępnie wybraliśmy szczęśliwą siodemke. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2025, który weźmie udział w międzynarodowym finale. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 10 czerwca 2025 r. o godzinie 23.59. ![]() Grand Press Photo 2025 i tytuł zdjęcia roku dla pracy Katarzyny Ewy Żak Katarzyna Ewa Żak jest autorką Zdjęcia Roku w XXI edycji konkursu Grand Press Photo, organizowanego przez Fundację Grand Press. Gala wręczenia nagród laureatom odbyła się 29 maja 2025 r. w godzinach wieczornych w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |