testowe TEST Nikkor Z DX 50–250 mm f/4,5–6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją![]() Wybierając się na urlop, czy weekendowy wypad, szczególnie gdy w planach mamy dużo spacerów, próbujemy wziąć ze sobą jak najbardziej uniwersalny sprzęt fotograficzny, żeby ograniczyć dźwiganie. Dobrą propozycją na taki wypad jest zoom o szerokim zakresie ogniskowych, dzięki któremu możemy fotografować bliskie plany, portretować oraz wykonywać spore zbliżenia. Przedstawiamy Nikkora Z DX 50–250 mm f/4,5–6,3 VR, który świetnie wpisuje się w powyższą charakterystykę.
![]()
Mechanika i ergonomia
![]() Kazachstan, ośrodek rekreacyjno-wypoczynkowy „Gunny”. Fragment pokazu jazdy konnej (wycinek kadru). Przy tego typu ekwilibrystyce długa ogniskowa jest niezbędna. Nikon Z 50 50–250 mm f/4,5–6,3 VR. Par. eksp.: 1/250 s; ISO 1000; f/6,3; f=155 mm; fot. K. Patrycy
Nikkor Z DX 50–250 mm f/4,5–6,3 VR przystosowany jest do pracy z aparatami wyposażonymi w matryce formatu APS-C, (Nikon Z 50), po podłączeniu go do pełnoklatkowych konstrukcji (Z 6, Z 7) aparat automatycznie przestawi się na pracę typu crop. Nikkor Z 50–250 mm waży 305 g i ma wymiary 74 × 110 mm w pozycji transportowej. Przy ogniskowej 50 mm obiektyw wydłuża się o ok. 39 mm, a przy 250 mm o ok. 85 mm. Tubus testowanego modelu wykonany jest z tworzywa sztucznego, tak jak i jego bagnet, na którym znajduje się 11 styków komunikacyjnych. Tuż za bagnetem jest mała, biała kropka ułatwiająca odpowiednie zamocowanie obiektywu do aparatu.
![]()
Dalej są dwa pierścienie: pierwszy, 9-milimetrowy do ustawiania ostrości w trybie ręcznym , drugi, bardzo szeroki (67 mm z czego ok. 50 mm jest radełkowane) zmiany ogniskowej. Na pierścieniu są znaczniki ogniskowych dla kilku wartości. Wspomniane pierścienie poruszają się płynnie, ten do ustawiania ostrości nie stawia żadnego oporu po osiągnięciu skrajnych odległości ostrzenia. Kąt obrotu jego uzależniony jest od szybkości jego obracania. Czym wolniej będziemy go obracać tym ostrość będziemy mogli precyzyjniej dopasować. Do pierścienia tego możemy przypisać inne funkcje: sterowanie przysłoną, kompensacja ekspozycji…
![]()
data dodania: 25-05-2020
godzina dodania: 09:54
odsłon: 3944 powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Obiektywy Meyer Optik Görlitz - Trioplan 100 mm f/2,8, pierwsza odsłona i pierwsze przykładowe zdjęcia
![]() Szczęśliwa siódemka w EISA MAESTRO 2025 "Życie ulicy". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. 15 maja zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2025 pt. "Życie ulicy". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykłe oblicza ulic na cąłym świecie. Wstępnie wybraliśmy szczęśliwą siodemke. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2025, który weźmie udział w międzynarodowym finale. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 10 czerwca 2025 r. o godzinie 23.59. ![]() Grand Press Photo 2025 i tytuł zdjęcia roku dla pracy Katarzyny Ewy Żak Katarzyna Ewa Żak jest autorką Zdjęcia Roku w XXI edycji konkursu Grand Press Photo, organizowanego przez Fundację Grand Press. Gala wręczenia nagród laureatom odbyła się 29 maja 2025 r. w godzinach wieczornych w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |