Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

HD PENTAX-FA 50 mm f/1,4 i  smc PENTAX-FA 50 mm f/1,4 Classic - do lustrzanek cyfrowych, cena i dostępność

17 maja 2023 r. RICOH IMAGING COMPANY, LTD. ogłosiła wprowadzenie na rynek obiektywów HD PENTAX-FA 50 mm f/1,4 i smc PENTAX-FA 50 mm f/1,4 Classic. Oba obiektywy mają tę samą ogniskową i wartość przysłony, ale zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić wyraźnie różne odwzorowanie obrazu. Daje to fotografom wybór produktów w zależności od ich intencji twórczej lub zastosowania. Oba obiektywy mają mocowanie Pentax K i mimo niewielkich wymiarów pokrywają obszar pełnej klatki - 35 mm.

SMC PENTAX-FA 50 mm f/1,4 Classic i HD PENTAX-FA 50 mm f/1,4 oparte są na kultowym obiektywie smc PENTAX-FA 50 mm f/1,4, który został wprowadzony na rynek w 1991 roku jako standardowy obiektyw do lustrzanek na film 35 mm. Ze względu na dużą jasność i charakterystyczne odwzorowanie obrazu, które różni się od dzisiejszych obiektywów do aparatów cyfrowych, cieszy się coraz większą popularnością, zwłaszcza w ostatnich latach.

 

smc_pentax-FA 50 mm f/1,4 Classic

smc PENTAX-FA 50 mm f/1,4 Classic

smc PENTAX-FA 50 mm f/1,4 Classic

 

Popularność obiektywu, który jest jednym z najlepiej sprzedających się obiektywów Pentax, skłoniła firmę do jego przeprojektowania. Z jednej strony chciano zachować szczególną reprodukcję obrazu klasycznego obiektywu, a z drugiej strony stworzyć nowoczesny obiektyw spełniający aktualne wymagania w fotografii – w zależności od zadania lub wizji twórczej fotografa.

 

PENTAX-FA 50 mm f/1,4 HD

HD PENTAX-FA 50 mm f/1,4

HD PENTAX-FA 50 mm f/1,4

 

Obiektyw HD PENTAX-FA 50 mm f/1,4 jest wyposażony w najnowszą, wysokiej jakości, wielowarstwową powłokę HD, która umożliwia uzyskanie obrazów o wysokim kontraście i ostrości od krawędzi do krawędzi, podczas gdy smc PENTAX-FA 50 mm f/1,4 Classic zapewnia wyjątkowe odwzorowanie obrazu podobne do obiektywu opracowanego 50 lat temu. Chociaż oba obiektywy mają tę samą ogniskową i wartość przysłony, zostały zaprojektowane tak, aby wyraźnie różniły się pod względem reprodukcji obrazu.


Ważniejsze cechy obiektywów

•    Obiektywy są w pełni kompatybilne ze wszystkimi dostępnymi obecnie cyfrowymi lustrzankami Pentax a także ze wszystkimi analogowymi lustrzankami 35 mm wyposażonymi w mocowanie K.
•    Zintegrowany pierścień przysłony i mechanizm łączenia obiektywu z napędzanym silnikiem systemem AF w aparacie oznaczają, że można korzystać ze wszystkich funkcji aparatu.
•    W przypadku połączenia z aparatem z filmem 35 mm lub pełnoklatkową matrycą 35 mm, obiektywy te mogą być używane jako standardowe obiektywy 50 mm. Zapewnia to kąt widzenia, który jest mniej więcej odpowiednikiem kąta widzenia człowieka i daje uniwersalną perspektywę zarówno w fotografii krajobrazowej jak i portretowej.
•    W przypadku aparatów cyfrowych z matrycą APS-C ogniskowa odpowiada teleobiektywowi o ogniskowej 76,5 mm i szczególnie dobrze sprawdza się w fotografii portretowej.
•    Duża jasność f/1,4 umożliwia uzyskanie obrazu o bardzo małej głębi ostrości, idealnie podkreślając fotografowany obiekt.
•    Konstrukcja przysłony obu obiektywów składa się z ośmiu listków, ogniskowa w zakresie od f/1,4 do f/2,8 umożliwia uzyskanie miękkiego, naturalnego bokeh (rozmycia), jednocześnie minimalizuje efekt „obramowania” źródeł światła.
•    Odporna na wodę i tłuszcz powłoka SP (Super Protect) na przedniej części soczewki ułatwia usuwanie zanieczyszczeń i zapobiega osadzaniu się brudu.



ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 18-05-2023
 
godzina dodania: 09:01
 
odsłon: 806
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

Wydanie specjalne Foto-Kuriera
Wydanie specjalne Foto-Kuriera "Obiektywy" 1/22 - w najlepszych salonach prasowych i on-line, weź milion w swoje ręce
Tamron zdobywa świat bezlusterkowców - obiektywy z mocowaniem do aparatów Fujifilm i Nikona
Tamron zdobywa świat bezlusterkowców - obiektywy z mocowaniem do aparatów Fujifilm i Nikona
Nikkor Z DX 12-28 mm f/3,5-5,6 PZ VR. Do filmowania i do fotografowania, cena i dostępność
Nikkor Z DX 12-28 mm f/3,5-5,6 PZ VR. Do filmowania i do fotografowania, cena i dostępność
Samyang AF 35-150 mm f/2-2,8 FE - odpowiednik Tamrona, wszechstronny zoom - znamy cenę
Samyang AF 35-150 mm f/2-2,8 FE - odpowiednik Tamrona, wszechstronny zoom - znamy cenę
Sigma 17 mm f/4 DG DN | Contemporary - nowy obiektyw z serii I, cena i dostępność
Sigma 17 mm f/4 DG DN | Contemporary - nowy obiektyw z serii I, cena i dostępność
Test Samyanga AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony
Test Samyanga AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony
Panasonic LUMIX S 14-28 mm f/4-5,6 MACRO - szerokokątny, pełnoklatkowy zoom za rozsądne pieniądze
Panasonic LUMIX S 14-28 mm f/4-5,6 MACRO - szerokokątny, pełnoklatkowy zoom za rozsądne pieniądze
Samyang AF 75 mm f/1,8 X z mocowaniem X-mount do Fujifilm - cena i dostępność
Samyang AF 75 mm f/1,8 X z mocowaniem X-mount do Fujifilm - cena i dostępność
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Sony FE 50 mm f/1,4 GM - kompaktowy standard do korpusów pełnoklatkowych- cena i dostępność
Sony FE 50 mm f/1,4 GM - kompaktowy standard do korpusów pełnoklatkowych- cena i dostępność




 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.078) / 0.068

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |