testowe ![]() DJI Mavic 3, pierwsza odsłona, cena![]() ![]() 5 listopada 2021 roku DJI zaprezentował nowy składany dron DJI Mavic 3. Wyposażono go w większą i lepszą matrycę, system dwóch aparatów, możliwość wielokierunkowego wykrywania przeszkód, "inteligentniejsze" tryby lotu i w możliwość dłuższego czasu lotu z jednego ładowania akumulatora. Czy to wszystko sprawi, że DJI Mavic 3 stanie się, tak jak zakłada producent, najlepszym narzędziem do uchwycenia świata z góry?
![]()
Mavic 3 został przeprojektowany pod każdym względem w stosunku do swoich poprzedników. W ostatnim czasie na łamach Foto-Kuriera opublikowaliśmy kilka testów dronów tego producenta: DJI Mavic AIR 2, DJI Mavic 2 Pro oraz DJI AIR 2S. Teraz naturalną koleją rzeczy przyszedł czas na test DJI Mavica 3, ale póki co musi nam wystarczyć prezentacja najważniejszych cech nowego DJI Mavica 3.
![]()
W ważącym 900 g Mavicu 3 umieszczono aparat główny Hasselblad z matrycą 4/3" typu CMOS i drugi aparat z matrycą 1/2". Łącznie za pomocą obu aparatów można uzyskać zbliżenie o łącznej krotności 28x.
![]() Prezentowane screeny pochodzą z filmu DJI na temat tego modelu. Na górnym zrzucie (taki obraz widzimy na nowym kontrolerze pro) widać obraz przy najszerszym kącie widzenia obiektywu. Na dolnym przy krotności 28 x. Według informacji uyzyskanych od DJI, zmiana ogniskowych w zakresie 1x (24 mm) i 7x (162 mm) odbywa się na zasadzie krotności optycznej, a poza tymi krotnościami jest to już jedynie interpolacja/crop tzw zoom cyfrowy. Cały mechanizm ogniskowania zmieniający krotność ogniskowych w zakresie od 1 do 28 x został określony mianem zoomu hybrydowego (optyczno-cyfrowego).
![]()
Nowy dron ma nowe wielokierunkowe czujniki przeszkód o maksymalnym zasięgu 200 metrów (najprawdopodobniej czujniki zwiększają swój zasięg do 200 m dopiero podczas powrotu do domu/miejsca startu) oraz przeprojektowane akumulatory, które umożliwiają wykonanie z jednego ładowania do 46 minut lotu (dotychczasowe modele mają po ok. 30 minut).
![]()
Mavic 3 ma charakteryzować się niespotykaną dotąd wydajnością lotu. Ulepszony sprzęt i oprogramowanie mogą przetwarzać wideo 5.1K z częstotliwością 50 klatek na sekundę w żywych i zróżnicowanych kolorach z podwyższoną czułością przy słabym świetle, a także obsługują 4K/120 kl./s, zapewniając wyższą jakość w przypadku nagrań w zwolnionym tempie.
![]()
Wersja DJI Mavic 3 Cine umożliwia kodowanie Apple ProRes 422 HQ na wbudowanym wewnętrznym dysku SSD o pojemności 1 TB.
![]()
data dodania: 05-01-2022
godzina dodania: 13:29
odsłon: 1900 powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Dziś ok. 5 nad ranem skradziono samochód Foto-Kuriera - gdyby ktoś gdzieś widział to prosimy o info Dziś (9 maja) ok. godziny 5 rano ukradziono nam redakcyjną Hondę CR-V, jak na zdjęciach. Gdyby ktoś gdzieś widział to prosimy o kontakt. Może gdzieś komuś uda się zrobić zdjęcie. Może na jakiejś stacji benzynowej. Prosimy o przesłanie informacji na adres redakcja@foto-kurier.pl lub na k.patrycy@foto-kurier.pl lub o telefon +48 725 667 553. Z góry dziękujemy za info. ![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 5/25 - wkrótce on-line Foto-Kurier 5/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Na okładce wydania zagościło zdjęcie z wystawy Sony World Photography Awards 2025, największego konkursu fotograficznego na świecie, które wykonano testowanym w tym wydaniu obiektywem Sony FE 16 mm f/1,8 G. W środku wydania jest też obszerny test Nikona Z5II i Canona EOS R50 V. Jak zwykle będzie co poczytać i czym się zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 4/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() TEST Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - kultowe zbliżenie 26 września 2024 r. zadebiutował nowy Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw makro przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Obiektyw ma charakteryzować się wysoką jakością obrazu i ma skalę odwzorowania 1:1, a zatem powinien idealnie sprawdzić się w fotografii zbliżeniowej i portretowej. Pod koniec listopada zawitał do naszej redakcji, dzięki czemu mogliśmy przyjrzeć mu się nieco bliżej. Do testu wykorzystaliśmy aparaty Sony A7 III oraz Sony A7C R. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |